poniedziałek, 18 stycznia 2010

Uczulające kolczyki za 4 zł

Tanie kolczyki (np. w sklepie za 4 zł) potrafią bardzo zaszkodzić. W moim przypadku wygląda to tak - nie toleruję innych kolczyków niż ze srebra czy złota. Sztuczna biżuteria źle wpływa w szczególności na uszy - pojawia się zaczerwienienie, a nawet małe krwawienie. Wszystko to ma związek z alergią na metale. Poszperałam w internecie i znalazłam ciekawy artykuł o alergii na metale pt. "Alergia na metale. Alergia na kobalt, chrom i złoto. Alergiczne testy płatkowe." Dowiedziałam się, że złoto także może uczulać - o zgrozo! Jak to dobrze, że moje uszy tolerują złoto i srebro!

Kiedyś od pani doktor z przychodni rodzinnej usłyszałam, że mam alergię na guziki. Na początku nie wiedziałam, o co jej chodzi. Nie wytłumaczyła mi, że miała na myśli alergię na metale. I tak oto zaobserwowałam, że jeśli założę sobie pasek z metalową klamrą, to niestety pojawi się wysypka na brzuchu. Jakoś do tego przywykłam i czasem to toleruję. Jednak w czasach, kiedy modne są szerokie paski, to i tak wybieram te węższe lub szukam takich z niemetalowymi klamrami. Natomiast do tanich kolczyków moje uszy nigdy się nie przyzwyczają i to już poważna sprawa, bo poza moim zasięgiem są tysiące pięknych i nowoczesnych wzorów.

1 komentarz:

  1. U mnie tak samo! Też, jak wybieram kolczyki, to z igiełką ze złota lub ze srebra. Nigdy z niklu, bo uczula! Są droższe, złote i srebrne, ale przynajmniej jest komfort przy noszeniu. I 0 uczuleń!:) A, powiedz, jakie jeszcze materiały mogą być tolerowane przez uczuleniowców, tj. ty czy ja, gdyby np. nie było możliwe, przy kupowaniu jakichś nowych, by było to złoto czy srebro? Albo gdybym chciała wyrabiać? Marzę, by wyrabiać kolczyki, ale nie mam z czego:( chyba że z drutu miedzianego:) ale nie jestem pewna, czy to dobre:) czy nie uczula:)

    OdpowiedzUsuń